11 Mar 2015

KARKAS #86: SELAMAT JALAN

Aku memandang lama mesej yang diterima setengah jam yang lepas. Aku mendengus perlahan tiap kali membaca patah-patah perkataan yang tertera pada skrin telefon pintarku.

Dari bersila, aku melunjurkan kaki yang terasa kebas. Tangan kiri mencapai getah rambut pink di atas meja lalu mengikat tinggi rambutku.

"Entah apa-apa." Omelku perlahan dengan bibir terjuih apabila terkenangkan mesej tadi. Naik meremang juga bulu romaku.

Selesai rambut aku ikat, aku menggeliat sebelum telingaku menangkap bunyi nada dering telefon pintarku. Aku menoleh sekilas telefon pintar yang terdampar di atas bantal.

"Dia ni lagi!" Aku mengetap gigiku. Boleh jadi gila tengok nama yang sama setiap hari.

Dalam keterpaksaan, aku menjawab juga panggilan tersebut.

"Sayangggggg"

"Kau nak apa lagi setan? Aku tak nak kat kau dah. Sila move on. Bye."

Tanpa pamit, aku terus menamatkan panggilab tersebut. Telefon pintar aku hempas ke bantal.


Esok, aku bakal diganggu lagi oleh ex aku yang gila.

***

No comments:

Post a Comment