11 Mar 2015

KARKAS #42: JAMBAN

“Mindfuck gila cerita ni!” Tanpa teragak-agak Kerri membaling buku tersebut ke luar tingkap. Setiap babak yang terkandung di dalam buku tersebut masih kuat bermain di fikirannya.

“Ahhh, tak boleh jadi ni.” Kerri segera menuju ke bilik air. Di sinki berhadapan cermin, berkali-kali dia membilas mukanya dengan air. Mukanya yang basah ditenung lama di dalam cermin. Sesekali dia mengusap pipinya perlahan-lahan. Kerri menoleh memandang mangkuk tandas yang terletak di sebelahnya.

“Ini betul-betul gila.” Getusnya sendirian yang kembali melihat refleksi dirinya di dalam cermin. Dia memandang kembali mangkuk tandas di sebelahnya. Kali ini diiringi langkahan penuh berhati-hati.

“Harapnya menjadilah. Satu, dua, tiga..”

***

“Hello! Bomba! Encik, encik! Kawan saya kaki dia tersangkut dalam mangkuk tandas. Tolong encik datang cepat selamatkan dia.” Gagang telefon diletak.

“Aihh apa nak jadilah dengan kau ni Kerri. Baca buku Harry Potter sampai terikut-ikut nak teleport ikut mangkuk tandas dah kenapa.” Rungut rakannya Rosli sambil menunggu kedatangan bomba.

***

Margolas: Abul Junosid

No comments:

Post a Comment