14 Mar 2015

KARKAS #104: KITA

Desir angin yang menghanyutkan haruman nektar kau telah membawa aku ke sini, entah dari mana datang dan ke mana perginya, tidak lagi aku persoalkan. Yang penting, aku telah ketemu empunya diri. Kau di situ, berdiri anggun, gah jelita dilimpahi cahaya suria yang memancar terang, menjadikan kau ketara berserinya.


Tanpa segan silu, kau depakan tangan ingin menyambut aku mesra. Seolah kita telah lama kenalnya. Jarak yang memisahkan kita hanyalah sekadar ukuran relatif yang tidak sesekali memungkinkan penghalang hubungan yang platonik sebegini.


Tanpa rasa malu, kau suakan tubuh, menjemput aku jamah sebaiknya. Umpama jiwa kita telah lama menyatu dalam satu ikatan kasih sayang yang tidak terluah tetapi hati masing-masing tidak pernah berhenti berbicara tentang betapa aku memerlukan kau dan betapa kau mendambakan aku.


Ya, aku keliru. Tidak banyak; sedikit cuma. Sedikit yang signifikan. Tetapi kekecelaruan itu pantas sahaja menghilang bersama sepoi-sepoi bahasa angin yang melintas sesekali. Membuaikan tubuh kau meliuk lentok. Dan aku – goyang semahunya. Ada satu kapal besar sedang merempuh ketulan ais kewarasan yang terapung di lautan pertimbangan. Tidak seperti Titanic yang menurutkan nasib malang meski diwar-war sebagai kapal yang tidak mungkin tenggelam, ketulan ais kewarasan tadi kini bersepai menjadi longgokan kecil lalu dicedok masuk ke dalam dua gelas lemonade, siap terhidang di atas meja kecil di sisi kau.


Telah diabaikan begitu sahaja pembasah tekak sebaik kita bersentuhan. Kau alu-alukan aku di dalam diri, mencetus imaginasi tentang betapa liarnya aku akan memperlakukan kau usai pusingan pertama. Aku mahu ia jadi istimewa. Aku mahu ia mencambah keintiman yang terdalam buat kita.


Selepas segenap inci tubuh kau puas aku teroka, aku berehat sebentar meneguk lemonade yang masam-masam manis. Ketika itulah aku melihatkan insiden yang merabakkan aku.



Kau sambut kumbang lain bagai aku tiada makna. Seronok bukan menjadi sesuatu yang memperalatkan pihak lain tanpa sedikit pun rasa peduli dalam mencapai apa jua keinginan kau?

***

No comments:

Post a Comment