11 Mar 2015

KARKAS #79: INI MALAM KITA PUNYA KE?

Jam sudah 0900. Masih awal untuk aku thumbprint balik. Otak aku menerawang tak tentu hala. Page HM,Sukan Star mahupun Tok Gajah.com asyik aku lihat. Rasa gementar,sejuk,tak sabar semua ada. Gelepar betul aku pagi ini. Aku syak orang sudah ramai di perkarangan stadium. Semuanya nak beli tiket. Aku masih tiada tiket mungkin petang nanti baru dibeli. Itupun kalau masih ada. Ini yang buat aku risau sebenarnya. Perlawanan pasukan kesayangan bertemu Global Fc dari Filipina untuk liga Afc di laman sendiri. Aku catitkan hari ini hari istimewa dalam sejarah hidup aku. Mana mungkin peminat bolasepak tegar macam aku tak labur RM12 untuk satu tiket perlawanan ini. JDT sudah menang semalam hasil goal dari Asra pada saat akhir perlawanan mereka. Hari ini giliran kami. Moga menang besar.

Telefon di meja kerja aku berdering.
"Hello,Ye boss." kata aku.
"Awak kena stay sampai malam hari ini. No excuse. Staff petang ramai MC." Suara Boss aku dengar jelas.

"Gampang!!".
Mati akal aku. Rosak harapan aku. Punah semuanya punah.

Hogoh Pahang Hogoh.
Majulah sukan untuk aku.

***

No comments:

Post a Comment