23 Nov 2015

KARKAS #228: PSIKO BERSENJATA SASTERA PALSU


"Tahniah, giliran anda mati adalah sebentar lagi"

Itulah kalimah yang sangat aku suka untuk menyeksa mangsa-mangsaku. Tapi sayang kata-kata itu perlu disimpan dulu, kerana kampung ini tidak ada yang menarik lagi. Kesedihan berada dimana-mana kerana berlaku banyak kematian.

Mungkin aku perlu berpindah dan bersembunyi di sebuah kampung yang damai, kemudian memberikan mereka sebuah kejutan dengan mayat dikerat 18 ditambah organ dalaman yang dikeluarkan. Ada juga organ yang dimasak kenduri malam jumaat.

Peta aku menunjukkan lokasi sebuah kampung. Aku pergi ke sana, meneruskan hobi aku.

"Hutan yang sangat indah, akan lebih indah kalau ada darah yang mengalir di sungai." Kataku sambil menyeringai.

Aku masih membayangkan hutan ini dibanjiri darah. Tidak beberapa ketika, ada sesuatu yang menganggu lamunanku. Ada seorang gadis yang sedang "bermain" bersama anjingnya.

Aku memerhatikan mereka,

"Ah....inilah saatnya..ahhh..." Kata gadis itu sambil menepuk perut buncit anjing warna putih itu.

"Inilah saatnya untuk aku memulakan keganasan di kampung ini, aku tangkap anjing dan gadis itu dan aku bunuh keduanya, dicincang sampai darah menyelimut tubuh."

Aku segera mengambil jalan untuk menyerang hendap, dengan pantas aku menutup mulut gadis yang berbogel itu dan terus tusuk bahagian belakang lehernya dan merobek ke bahagian buah dadanya.

"Slurpppp....!!!" Bunyi kuat percikkan darah pekat.

Gadis bogel berambut panjang itu mati tanpa berlawan. Anjing yang lemah longlai diperkosa itu aku robek perutnya hingga terkeluar segala isi perutnya.

Aku seret anjing dan mayat gadis itu dan membawanya ke dalam hutan supaya tidak ada yang menganggu aku memotong anjing dan mayat gadis. Aku potong bahagian kepalanya sampai putus, kemudian potong perutnya dengan berhati-hati agar organ dalamannya tidak hancur, organ dalaman inilah yang enak dimasak lemak.

Semua orang tahu, seseorang yang jatuh cinta hanya untuk merasakan patah hati dan cemburu, menjadi pembunuh.

**************

"Aku cakap dengan kau, skrip cerita ni kau kena ubah! Mana kau letak telinga kau?" Jerit orang tua paling celaka dalam hidup aku, penerbit filem Yusof Haslam.

"Datuk, filem kejam macam inilah yang orang kita nak tengok, mana ada orang nak tengok gerak gerak gerak khas lagi!"

"Telinga tertinggal dalam bilik kebal ke?"

"Tak, sebab itu saya tak bebal macam semua penerbit filem seperti Datuk!"

**********

Aku masih merasa, skrip yang aku tulis 2 tahun lalu tanpa sedar itu seperti aku dikuasai alam bawah sedar, tanpa mimpi. Tapi, aku memang tuhan yang menulis, bukan tuhan yang memaksa. Aku Tuhan untuk diriku, dalam ceritaku.

No comments:

Post a Comment