20 Nov 2015

KARKAS #225: HUBUNGAN KELAMIN TERAKHIR DI DALAM DUNIA

Kita berdua bersumpah-setia untuk mencintai satu sama lain. Tapi, kau sendiri gemar meniduri jasad lain, sama sepertiku jua. Tidak mengapa; kita sudah pasti menumpahkan syahwat bersama-sama tanpa mengira tahap kesetiaan kita setara mana, walaupun kau jauh di seberang samudera. Apa yang telah diwar-warkan kepadamu tentang enaknya hubungan kelamin, itu dusta belaka. Kononnya, menjamin perkembangan manusia dan ketamadunan. Itu tidak benar. Sudah pasti kau tidak pernah ketahuan bahawa ada sanggama yang membawa kepada lupusnya nyawa-nyawa mereka yang sedang berahi. Kau hanya perlu menunggu kisah gelap itu tiba mendakapmu.

Pada asalnya, kisah gelap ini telah menimpa wilayahku, terjadi ke atas bekas kekasihku. Perihal ini berlaku di sebuah rumah agam di tengah-tengah kota. Rumah agam ini dipunyai oleh pembesar-pembesar dan orang-orang kaya negeri. Rumah ini hanya meriah pada waktu malam. Ketika lampu pertama dinyalakan, maka berbondong-bondonglah wanita menyergah masuk ke dalamnya. Isteri-isteri orang, anak-anak dara, dan wanita lanjut usia. Habuan wang diberikan kepada mereka, sangat sedikit. Kesempitan hidup, memaksa mereka untuk berdagang. Barang dagangan mereka hanya tubuh. Tubuh yang dijual untuk tempoh satu malam.

Khabarnya ada seorang gadis yang digila-gilakan oleh semua pembesar. Namanya Loci. Loci mempunyai dada berlurah nipis. Lengkung gebu pinggulnya menewaskan sabut kelapa. Lesung pipitnya seakan ingin bersambung ke telinga. Kulitnya putih, sebersih mayat. Gadis ini dipaksa hadir atas desakan keluarga. Belum sempat Loci didagangkan pada malam itu, dia telah diculik oleh Aram, pembesar wilayah timur. Aram mengurungnya di kandang kuda di belakang rumah agam. Bertubuh lampai mencecah setengah jengkal dari palang pintu, dengan kumis rapi dan jambang yang didandan teliti, Aram mampu menggoyah setia sebarang wanita pertiwi. Pada mulanya, Loci begitu asyik. Permainan cinta ini difikirkannya adalah jalan singkat ke syurga, rupa-rupanya jambatan terhampir ke neraka. Loci, ditambat selayaknya mirip seekor kuda sebagai hamba abdi kelamin Aram.

"Izinkan aku mengucupmu, sayang." Sebelah tangannya menggarit dada Loci dan sebelah lagi terkocoh-kacah mengepal di dalam celana.

"Lepaskan aku, iblis! Tolong!!! Perogol!!!" Jeritan Loci tidak ubah sama kuatnya dengan nafsu Aram. Aram menggembleng keringat dan Loci semakin longlai. Serpihan relau pedati ditonyoh ke semua rongga terbuka di tubuh Loci. Loci disentak seraya melutut-sujud.

"Eh, mulanya dulu kau suka. Mengapa tidak sekarang?" Aram memulakan lagak binatang mengawan—membidik sabut kelapa gebu Loci. Jeritan Loci, hanya menepu ke udara.

Keluarga Loci diselesaikan oleh Aram dengan peledak. Loci pula dikurung bertelanjang di dalam kamar kecil. Kamar itu dipenuhi darah-darah kuda yang pernah melahirkan anak dan tikus-tikus yang membusuk sebagai teman. Tiada seekor kuda pun yang tinggal, kesemuanya sudah mati kerana tertular hawar dek tikus-tikus di situ.

Loci seperti sebuah patung kelamin. Kakinya dirantai. Lidahnya dikerat. Sudah tiga purnama dia dijamu syahwat Aram. Dadanya menggelebeh, pinggulnya bertompokan darah. Kelangkangnya hanyir. Menjelang malam ini, Loci mahu langsaikan segalanya dengan Aram.

Loci menangkap seekor tikus liar. Dia menggit-gigit belakang badan tikus, hidup-hidup. Lalu disentil perut, jantung, dan lidah tikus itu. Dimamahnya dengan begitu tenang, setenang otaknya memikirkan Aram bakal tidur tidak terjaga-jaga. Mamahan itu tidak memualkan, kerana deria rasanya telah pun pupus. Lendir-lendir bulu, lidah dan kelenjar kencing tikus kemudian diperah-perah masuk ke dalam mulutnya. Kemam—sambil menunggu Aram.

Aram masuk ke kamar. Seperti lazimnya, sebagai pembuka selera, dia akan menjamu bibir Loci sekedapnya terdahulu. Ya! Itu saat yang ditagih Loci! Loci lalu memuntahkan ribut bendalir yang dikemamnya ke dalam mulut Aram ibarat hujan lebat yang rakus ditakung. Hujan perahan sisa-sisa tikus tadi terus diluakkan masuk ke tenggorokan Aram. Dipicitnya lubang nafas Aram, agar hujan itu ditelan-licin. Setelah semalaman menghabiskan pusingan-pusingan penodaan; telinga dan hidung Loci tersembur darah. Dia terkulai hilang daya melawan, membiarkan sahaja tikus-tikus berkeliaran mengunggis liang-liang di mukanya.

Aram, matanya merah, nafasnya resah. Dia berlari terhuyung-hayang kelesuan, lantas terlelap di pondok anjing, betul-betul berhadapan rumah agam. Anjing itu pun bangkit— kehausan, serentak menghirup bekas airnya yang telah penuh dengan muntahan dari tenggorokan Aram. Kepala Aram mengeras, matanya terjegil tidak berkedip lagi.

Keesokannya, anjing itu memanja-manjakan diri bersama pembesar-pembesar lain. Habis dijilat manusia-manusia di dalam rumah agam itu. Air liurnya bertetesan ke sini-sana. Menjelang malam, proses perdagangan tubuh wanita pun berlaku. Pembesar-pembesar yang dijilat anjing tadi terus memulakan selera syahwat bersama wanita dagangan dengan upacara tusuk-menusuk lidah ke lidah— hingga selesai.

Kemudian, wanita-wanita itu pulang ke rumah masing-masing lalu bersanggama dengan para kekasih dan suami mereka. Apabila hari meninggi, kekasih-kekasih dan suami mereka pula pergi menagih cinta di rumah-rumah urut-kelamin. Tukang urut di situ selanjutnya pulang ke rumah-rumah kecil di tepian sawah dan ladang ternakan untuk bermadu-mesra dalam dakapan suami masing-masing. Seterusnya, barangan pukal dari ladang ternakan akan dipikul suami mereka membanting ke atas kapal di pelabuhan; lalu laki-laki itu semua diberikan upah untuk menghabiskan sisa senja— membaham dayang-dayang milik nakhoda kapal.

Sesiapa yang bersetubuh sedari itu, tidak kelihatan muncul di mana-mana lagi. Baik di rumah agam, di ladang, meskipun di desa-desa. Negeri ini semakin sunyi dan tengik. Yang hanya semakin giat membiak, adalah tikus.

Itu yang berlaku di wilayah tempat tinggalku. Sekarang, desas-desus membingar, bahawa hawar itu sedang menular menyeberangi benua. Kau usah risau berlebihan, sayang. Kau hanya perlu tenang menantiku. Aku nekad untuk pergi menemuimu, dan meninggalkan wilayah ini selamanya. Berahi kita akan bertaut  gaya Loci, Aram dan yang lainnya. Akan aku gigit bibirmu dan muntahkan hujan ke tenggorokanmu. Kerana aku pasti yang kau juga gusar. Takut-takut hubungan kelamin kita berdua yang pertama kelak, hubungan kelamin yang terakhir di dalam dunia.

***

No comments:

Post a Comment