23 Apr 2015

KARKAS #148: POPEYE


Kipas aku matikan. Segala tingkap aku tutup rapat. Aku lihat segenap sudut bilik, memastikan tiada ruang angin untuk masuk.

Lalu aku bersila utuh di atas katil, kotak kecil yang aku sorok di dalam almari, aku gapai. Aku keluarkan satu persatu isi kotak. Lighter, penyedut minuman, putik kapas dan botol kaca. Aku pasangkan tiap satu menjadi 'dapur' hikmat.

Dalam gelap bilik, aku meraba poket seluar, mencari bahan larangan mengandungi kimia berbahaya. Aku sukatkan bahan tersebut dan aku masukkan pada dapur. Api kecil tergantung nyalaan lighter aku nyalakan berhati hati.

Malam itu, aku dalam dunia aku sendiri. Bahan larangan yang banyak aku beli hasil duit PTPTN, aku habiskan seorang diri. Sukatan demi sukatan, nyalaan demi nyalaan, dan makin lama aku makin lemas dalam realiti.

Akhirnya aku mati sementara.

Bangun aku disilaukan cahaya lampu kalimantang yang terang. Terasa sakit di bahagian lubang dubur, dan keliling aku dipenuhi manusia pakainya putih.

Tidak sempat aku bersuara, lantas satu gema menarik perhatian aku.

"Al Joehan, semalam awak pengsan. Kawan bilik awak bawak awak ke hospital. Usus perut teruk koyak. Jadi kami masukkan kamera kecil melalui lubang dubur awak."

Tiada apa yang mahu aku katakan. Aku dirogol kamera hospital kerana dadah. Aku hilang teruna kerana dadah.

***

No comments:

Post a Comment