23 Apr 2015

KARKAS #143: ULTRAMAN AKHIRNYA TEWAS

Nyalaan saganya berkelip-kelip, melemahkan tempurung lutut sambil berdiri tempang di depan Raksasa Ketam.

Hati Ultraman Tora cuma mengidamkan teman seperjuangnya hadir, Ultraman Siput yang telah lama hilang untuk mempertahankan negara Ikan.

Selain telah memusnahkan tukun-tukun Ikan Talapia, Sembilang dan Patin, Raksasa Ketam menepuk-nepuk perutnya bersaksikan Ultraman Tora yang tak henti-henti bersyahadah, menahan lapar.

Namun Ultraman Tora tetap mengerahkan kuasanya hingga ke penghujung walaupun perutnya berbunyi lagu deathmetal, dia lantas bangun dan mula bertafakur, mengumpulkan Cakura Musang Durjana.

PIUUUUU!!! PIUUUUUU!!

"Ambik kau Ketam Batu cilaka! Rasakan Cakura Musang Durjana!" 

Jerit Ultraman Tora selepas selesai bertafakur sambil mengunyah-nguyah Jamu Mak Dara.

Raksasa Ketam mengelak dengan jurus Orang Minyak Tanah, mula menyerang Ultraman Tora yang semakin lemah dengan jurus Poseidon Langit tepat ke arah punggung Ultraman Tora yang terdahulu cedera akibat digigit Raksasa Ketam di awal pertarungan.

"Aduhhhhhh! Tak aci lah sodok bontot! Makkk... Tora sakittttt...."

Ketawa besar Raksasa Ketam sambil melihat Ultraman menangis teresak-esak terlompat-lompat memegang punggungnya itu.

PELEPAPP!!! 

Melekap satu pelempang deras ke muka Padhil dengan tidak semena-mena; dan kedengaran suara ibunya, "Kau dengan adik pun tak boleh mengalah sikit pun kan?"

Pojan keriangan melihat 'Raksaksa Ketam' ditampar penghulu segala alam, sambil lidah dijelirkan dan pelbagai bunyi dikeluarkan. 

"Wekk... Hahaha! Boooo... Hahahaha!"

Tamatlah riwayat kedua Ultraman Tora dan Raksaksa Ketam pada hari ini, mungkin esok, mereka akan menggegarkan bumi sekali lagi.

Ibu memimpin tangan Pojan yang berbaju Ultraman Tora meninggalkan dapur; sambil abangnya, Padhil, masih menahan amarah melihat mangkuk Coco Crunch yang telah licin di atas meja.

***

No comments:

Post a Comment