1 Jul 2015

KARKAS #192: SUKAR BENARKAH UNTUK SALING MENCINTAI?

Semenjak ini, aku perasan ada satu gadis sering memerhatiku.

'Gila la mamat tu, boleh tahan kacak juga.' Getus aku dalam hati.

Gadis itu tak adalah lawa mana tapi ada sesuatu tentang dirinya yang buat aku curiga tentang dirinya.

Macam malas je nak approach, nanti kena friendzone, buat malu aje. Nampaknya aku kena cover sikit.

Namun, beberapa hari selepas itu, gadis ini sering hadir dalam mimpiku. Kalau nak ikutkan taraf umur, aku terlalu tua untuk dia, lagipun dia kan belajar lagi. Gadis yang lebih tua memang minat aku. Aku takut kalau hubungan kami tak direstui keluarganya? Tapi apa kata ibu bapaku? Aku risau juga jika mereka tidak restu.

Biar aje lah dia, aku sakat suka-suka je, mungkin nanti dia akan bertemu jodoh dengan lebih baik.

***

No comments:

Post a Comment