1 Jul 2015

KARKAS #189: DIAM

Hujan yang masih belum turun di waktu pagi, tapi langit mendung.

Sebelah aku ada dia yang memandu, tugas aku hanya duduk dan memikirkan apa yang hendak dibualkan. Tugas paling rumit yang pernah aku lakukan bila dia memandu sebelah aku.

"Why can't we be happy?"

Mulut aku tidak mampu tuturkan jawapan, macam-macam perkara sedang menusuk kepala aku.

"I'm only telling the truth," dia tambah lagi, "and I cuma cakap benda ni dekat you je, sebab apa cara kita kena juga hadap."

Aduh. Aku langsung tiada jawapan paling tepat untuk dia. Aku tenung wajahnya, perasaan sepi dan sedih itu aku perlu ganti dengan perasaan yang lebih indah. 

Aku senyum dan berkata, "Kebenarannya kenapa perlu datang dan pergi?"

Banyak benda aku nak cakap, tapi tak tercakap. Tak boleh keluar langsung dari mulut. 

Aku tak mahu keindahan bertukar kekosongan yang membosankan. Aku tak mahu dia pergi. Aku membisik, "you don't really have to go."

"I can't."

Aku cuma mampu diam.

***

No comments:

Post a Comment