29 May 2015

KARKAS #164: POKEMON MASTER

"Aku nak kau basuh kasut aku ni! Tapi aku nak kau jilat sampai bersih, dengan tapaknya sekali, jangan guna air langsung. Aku tahu, lagi setengah jam, kasut aku dah bersih!"

Itu jeritan sang juara baru arena Pokemon kepada kawannya yang dulu memperlekehkan beliau tentang Pokemon.

Tiga bulan terdahulu, selalu sahaja sang juara itu diperlekeh, diejek, digelak. Hingga sampai suatu saat, pernah jua dia dipukul kerana Pokemon.

"Anjing, kau tunggulah nanti, sampai masa aku dapat Arceus. Masa tu, aku akan jadikan bumi ni, neraka bagi kau." Getus sang juara saat dia rebah dibuli rakan rakannya kerana Pokemon.

Merayaulah sang juara ke dalam hutan, mencari Pokemon lagenda idaman hati, sepurnama dia mengorek isi alam demi mendapatkan niat peri.

"Manalah Pokemon yang 'power' ni? Semua Pokemon lemah, banyak SlowPok je aku jumpa, tak guna betul." keluh sang juara pada hari ke 43 dia di dalam hutan.

Muncul malam hari, seperti biasa, dia akan berhenti untuk lena seketika dari misi mencari Pokemon lagenda. Sewaktu berbaring, otaknya hanya memikirkan tentang manusia yang mengejeknya, begitu benci dia pada mereka.

Pada waktu dia mengalamun, datang satu Pokemon tidak pernah dia lihat seumur hidup. Pokedex dikeluarkan, ternyata sia sia, kerana tiada apa maklumat dinyatakan.

Belum sempat dia berlari, Pokemon itu bersuara, "Kau benci mereka?"

Berpeluh sang juara cuba menerima akal bahawa Pokemon itu yang mengajukan soalan. Dengan gagap dia menjawab, "Mereka siapa? Manusia yang memperlekehkan aku? Ya, aku amat benci!"

"Aku akan bersatu dengan mu. Mulai kini, engkau adalah 'Pokemon Master."

Semenjak kejadian itu, dia mula mencabar semua nama nama hebat arena Pokemon, dan akhirnya berjaya merangkul gelaran 'Pokemon Master'.

Manusia yang memperlekehkan dia dahulu kini menjadi abdi sang juara.

***

No comments:

Post a Comment