13 Jun 2015

KARKAS #180: HELLO KITTY

"Pergi! Pergi! Bawak benda tu pergi jauh dari aku!" Fatin terjerit-jerit macam kena histeria sebaik melihat patung Hello Kitty yang dibawa oleh sepupunya yang baru berusia lapan tahun. 

Matanya memerah dan terbuka besar seolah-olah melihat sesuatu yang menakutkan. Dia terjelepok di tepi dinding sambil menarik-narik rambutnya sendiri. 

"Aku kata pergi!!!" Jeritnya lebih kuat seraya melihat budak kecil itu masih berdiri kaku memandangnya.

"Fatin? Kenapa terjerit-jerit ni?" Emak Fatin dan makciknya datang sebaik mendengar jeritan Fatin.

Fatin menunjuk ke arah Hello Kitty di tangan Sara, sepupunya. 

"Dulu Fatin suka sangat dengan Hello Kitty, katanya dia geram dengan anak patung yang ada reben kat telinga, comel sangat!" Emak Fatin tersenyum saat mengimbau kembali kenangan lama Fatin sewaktu kanak-kanak.

"Entah di mana silapnya, satu hari Fatin meracau-racau dalam tidur, bila dia bangun dia terus tak mahu tengok patung tu lagi sampai sekarang. Kalau dia nampak dia akan jadi macam tadilah." Keluhan berat keluar dari mulut emak Fatin.

"Kakak, Kitty kata dia nak main dengan kakak, dia rindu kakak." kata Sara sambil mengunjukkan Hello Kitty di tangannya ke muka Fatin.

Kitty itu sedang tersenyum lebar dengan mata yang merah. "Hai Fatin...." Patung itu berkata-kata dalam hilaian yang panjang.

Fatin menjerit ketakutan. 

***

No comments:

Post a Comment