3 Jun 2015

KARKAS #165: LEGA

Sejak ada budak perempuan baru kerja kat stesen minyak Shell tepi jalan besar itu, Leman makin rajin pergi isi minyak kat situ. Setiap kali dia cuma isi rm10. Selang masa dua atau tiga hari sekali dia akan mengisi minyak semula.

Budak perempuan berkulit cerah itu suka pandang Leman atas bawah bila Leman nak bayar duit kat kaunter, tapi Leman tak peduli dengan pandangan dia tu, Leman balas je balik dengan kenyitan mata terus budak perempuan tu berhenti pandang Leman atas bawah, dia pandang duit baki yang perlu dipulangkan saja.

"Heh!" Leman sengih nakal.

Dua hari kemudian, Leman datang lagi. Kali ini dengan kawan-kawannya. Budak perempuan itu tersipu-sipu malu bila Leman memandang ke arahnya sambil berjalan ke kaunter. Habis membayar duit, mengambil duit baki dan mengenyitkan mata pada budak perempuan itu, Leman kembali ke kereta. Pian sedang mengisi tangki minyak, Opie sedang bermain candy crush game dan Leman sedang termenung sambil gigit jari. Ada sesuatu yang difikirkannya.

"Weh, aku tak tahan ar..." kata Leman bila Pian masuk kereta.

Opie dan Pian serentak memandang Leman.

"Tak tahan apa kau ni?" Soal Pian.

"Nak kencing pergilah cepat, nak gerak dah ni" kata Opie, kembali bermain game.

"Ishh... aku tak tahan dah ni!" Makin kuat Leman gigit jari. Muka Leman macam orang tak senang duduk.

"Tak tahan, tak tahan! Tu tandas kat belakang tu." Jerkah Pian

"Arghh.. aku tak tahan!" Leman terus keluar dari kereta, dia berjalan pantas ke kaunter, matanya memandang tepat ke muka budak perempuan itu yang sedang tersipu-sipu sambil memandang ke tempat lain.

Leman tak tahan. Dia memang dah tak boleh tahan nak cakap kat perempuan tu yang...

"Awak cantik!"

Terkebil-kebil budak perempuan tu dibuatnya.

"Fuhh.. lega." 

Leman terus masuk kereta, hidupkan enjin dan pergi. Dua hari kemudian dia pasti akan datang lagi.

***

No comments:

Post a Comment